KOMIN WEB



 



Komin Forum
Create your own banner at mybannermaker.com!

Blog - lipanj 2011
srijeda, lipanj 29, 2011
Došlo je ljeto, vrijeme godišnjih odmora. Ljudi putuju, odmaraju…ali ima onih koji ljeti rade punom parom, posebno oni kojima je branša turizam ili im je na bilo koji način turizam vezan za poslovanje. Među njima sam i ja. Ljeto je vrijeme kad  se treba zaraditi što više da bi se nekako prezimilo. Ono malo slobodnog vremena što se jedva može naći samo je nedjeljom koje želim provesti s obitelji. To što nemam vremena ne znači da na blogu neće biti postova. Uglavnom će biti foto putopisa s linkom na kojem će biti opis onoga što slike prikazuju. To je već pripremljeno za sljedeći mjesec. Tko ne može nigdje otputovati …eto neka malo proputuje virtualno. Svatko tko želi napisati post o bilo čemu, neka pošalje i biti će objavljeno.  Uživajte u ljetnom odmoru, oni koji to mogu, a vi koji radite želim vam puno uspjeha u radu.

                                  Nenad

komin @ 11:04 |Komentiraj | Komentari: 10 | Prikaži komentare
ponedjeljak, lipanj 27, 2011


Na svaku ovu škrapu treba pažljivo ugaziti. Nisu li tako grbavi i nepredvidljivi naši životni putovi. Nijedan put nije lagan i popločan, ali ništa nije tako teško i komplicirano ako nas na tom putu vodi  ljubav. Iako čudo u Međugorju  mnogi negiraju, iako ga Sveta stolica još nije priznala, za mene Međugorje ima jednu posebnu poruku zajedništva  u vjeri i ljubavi. Taj se osjećaj sam nameće kada na jednom mjestu svi ovi ljudi iz raznih krajeva svijeta utonu u zajedničkoj molitvi.













Foto: Sara&Nenad

komin @ 08:50 |Komentiraj | Komentari: 42 | Prikaži komentare
nedjelja, lipanj 19, 2011
Kako je Lastovo proglašeno parkom prirode?

Krajem  20. stoljeća rodila se ideja da se Lastovsko otočje proglasi parkom prirode. Ideja je izazvala žučne rasprave kod lokalnog stanovništava. Počele su kružiti priče kako će se s parkom prirode uvesti restrikcije u poljoprivrednoj proizvodnji, uvesti će se zabrana ribarenja zbog čega bi moglo doći do egzodusa  žitelja, jer ribarstvo i poljoprivreda osnovne su egzistencijalne djelatnosti  malobrojnog lastovskog puka. Zarađivalo se tada i od turizma, ali na Lastovu nikad nije bilo masovnih turističkih hordi, zbog udaljenosti  i skupog trajektnog prijevoza  razvijao se uglavnom nautički turizam. Velika je sreća što se u to vrijeme  pojavio jedan lokalni poduzetnik s idejom izgradnje lastovskog  kamenoloma s već dogovorenim tržištem. Naime, Italija je trebala ogromne količine velikih kamenih gromada za nasipanje nekih dijelova svoje obale odnosno za izgradnju lukobrana i marina s onu stranu  Jadrana. Projekt kamenoloma dugoročno bi zapošljavao dvadesetak radnika, a idejni začetnik ovog projekta dobio bi državnu koncesiju i svi bi uredno profitirali; država, lokalna zajednica i idejni začetnik projekta tj. poduzetnik,  koji  je već imao podršku kod nekoliko istomišljenika u lokalnoj i županijskoj politici, jer bez amenovanja politike nema ništa od projekta. Sve je već bilo pripremljeno projektnom dokumentacijom  iz koje je bilo vidljivo da uz minimalna ulaganja  ovaj posao donosi dobru dugoročnu i konstantnu dobit.

Tada je puk shvatio što im to uistinu donosi.

Svakodnevne detonacije miniranja kamenoloma, pretvaranja jednog od najljepših otoka na Jadranu u površinski rudnik i devastacija okoliša. Lastovo bi postalo neprepoznatljivo i ono malo turizma što su imali zamrlo bi. I onda se lokalna zajednica probudila, pokrenuli su se svi.  Žitelji, znanstvenici, entuzijasti, volonteri, ministarstvo…… rezultat:  2003. godine  svjetska organizacija za zaštitu prirode; proglasila je lastovsko otočje prioritetom za očuvanje bioraznolikosti Sredozemlja,  a 28. rujna 2006. godine Hrvatski sabor proglasio je Lastovo i arhipelag oko njega parkom prirode (područje od 195,83 km2 ). Ovom odlukom sačuvana je ljepota i nenarušeni sklad, a ujedno je i garancija da na ovom području neće biti agresivne gradnje i devastacije okoliša.

Što su žitelji Lastova ovom odlukom dobili?

Park prirode danas upošljava 10 stalnih i 10 sezonskih zaposlenika, što i nije mala brojka s obzirom da na cijelom Lastovu živi nešto više od 700 stanovnika. Uniformirani zaposlenici parka prirode, sličnog izgleda  američkih ili kanadskih rangera,  svakodnevno s gumenim gliserom obilaze sve uvale na arhipelagu i od usidrenih nautičara naplaćuju 25 kuna po osobi za sidrenje u parku prirode. Samo od ove naknade uprihodi se preko pola milijuna kuna po sezoni. Takva naknada se nije naplaćivala prije proglašenja parka prirode i nautičari su uživali u našim ljepotama besplatno. Također, park prirode izdaje ribarske i ronilačke dozvole za turiste, dozvole su dnevne i tjedne i imaju svoju cijenu. U parku prirode postoji i lovište, osim članova lastovskog  lovačkog društva u lovištu su najčešći  gosti Talijani, i to se dobro naplaćuje. Lovište se svake godine obnavlja s pomlatkom fazana i zečeva.  Lokalno stanovništvo  bavi se poljoprivredom kako se i do sada bavilo, za ribarenje su potrebne iste dozvole kao i svugdje na Jadranu, osim što Lastovci dobivaju posebnu dozvolu za ribarenje u parku prirode.  Krivolov je strogo zabranjen kao i svugdje diljem obale i podliježe prekršajnom i kaznenom zakonu RH. Devastacija i eksploatacija šuma u državnom vlasništvu nije dozvoljena kao i prije proglašenja otoka parkom prirode. Vlasnici privatnih šumskih parcela mogu eksploatirati drvo iz svoje šume za ogrjev, kao i uvijek. Lastovo je danas raj za nautičare i pravi melem za  pješake i  bicikliste. U sezoni;  Lastovo ima već tradicionalni Etno, Rock & Jazz festival, likovnu koloniju, ribarske večeri.  Za ljubitelje aktivnog odmora, planinare i ljubitelje prirode nudi se planinarenje po lastovskim brdima s predivnim pogledom na cijeli arhipelag, a za vrijeme bure i bez izmaglice pogled  seže  i do Otranta.

U razgovoru s mještanima Pasadura, Ublija i Lastova da se zaključiti da nitko nije zažalio zbog proglašenja Lastova parkom prirode. Na moj upit; ''Jeli strah od parka prirode bio opravdan'', većina se slaže  da je strah i dezinformacije o parku prirode plasirao mali krug ljudi koji su posredno ili neposredno imali osobni interes u lastovskom kamenolomu.

 

Zašto Dolina Neretve još nije proglašena parkom prirode?

Početak ove priče sličan je s početkom lastovske priče, mada Lastovo i Dolina Neretve nemaju puno poveznica, zajedničko im je što pripadaju istoj županiji, stoga htjeli ili ne isprepleteni su istim političkim kadrom koji donosi vrlo važne odluke. Protivnici parka prirode nastali su iz istih ili sličnih razloga. Za razliku od Lastova, u Dolini Neretve protivnika parka prirode puno je više, a strategija im je identična: plasiranje laži i dezinformacija s namjerom zastrašivanja ka jednom  jedinom cilju provođenja ili očuvanja svojih sitnih interesa.

Kome smeta i kome nije interes park  prirode u Dolini Neretve?

Na prvom mjestu valja istaknuti nečije  interese u državnoj tvrtci ''Hrvatske vode'', o čemu već  bruje sve ekološke udruge, a kritike su sve glasnije iz Europe. Za koga i kome je potrebno  koje-kakvo rovanje bagerima po obalama Neretve i u čiju i koju svrhu se troše državni novci. Imaju li radovi na obalama Neretve opravdanje  i koja im je svrha?.....zaštita od poplave sigurno nije. Projekti  brana i navodnjavanja pod kulisom zaštite od zaslanjena  za interese uske grupe ljudi je projekt  koji nikako ne bi mogao proći u zaštićenoj zoni pod okriljem parka prirode. Učestalo mijenjanje prostornih planova iz razloga političke trgovine i namirivanja interesa  trenutačnih vlastodržaca i njihovih prijatelja  s nebuloza projektima  poput betonizacije i apartmanizacije ušća, golf terena na poljoprivrednom zemljištu i tko zna čega sve. Uglavnom svi dosad predloženi  projekti su u pravilu  prenapuhani  visokim znamenkama  eventualnih ulaganja kojima je svrha najobičnija obmana. Uz milione eura pompoznih naslova u medijima obmanjuje se eldoradom radnih mjesta kako bi se što više uljepšala sebična nakana i interes samo da se postigne cilj. Među protivnicima parka prirode osim nekih političara su i oni koji bi prodali kaput s rođenog oca u interesu  vlastita džepa, oni koji se udaraju u prsa domoljubljem i navodno rade u interesu sviju nas, a devastirali bi i prodali rodnu grudu za šaku škuda. Park prirode nije u njihovom interesu jednako kao i svima onima  koji se bave krivolovom, jer krivolov u parku prirode bi bio nemoguć. Park prirode pod nazorom je 24 sata.  

Proglašenje Doline Neretve parkom prirode jedini je spas naše doline, u našem je  interesu i onih koji dolaze poslije nas.

                                 Nenad

komin @ 23:24 |Komentiraj | Komentari: 34 | Prikaži komentare
utorak, lipanj 14, 2011
Gey, homofobija i pridefobija

Gey

Jeli homoseksualnost urođena, za sada ne postoje potvrđeni dokazi, premda to neki tvrde. Najveći doprinos teoriji urođenosti homoseksualne orijentacije dali su znanstvenici Dr. Simon LeVay u svom istraživanju strukture mozga gdje je ustanovljeno da postoje značajne razlike u veličini INAH3 jezgri dijela hipotalamusa kod homoseksualnih muškaraca u odnosu na heteroseksualne osobe. Populacija koja se javno deklarirala kao homoseksualna obavezno će naglasiti kako je homoseksualnost normalna pojava. Postoji kod svih životinja pa tako i kod ljudi. Za razliku od životinja, ljudi su svjesni svog emotivnog stanja i osim fizičke želje za drugom osobom, ljudi doživljavaju emocionalnu opsjednutost jedno drugim ili kako mi to kažemo; ljudi doživljavaju ljubav. Općenito, ljubav je najdivnija stvar koja nam se ikada desila, bila ona heteroseksualna ili homoseksualna. Ljubav je u centru naših emocionalnih želja, ljubav će nam biti potrebna kroz cijeli život. Ljubav nije grijeh i svatko je proživljava na svoj način.

Čemu služi Gey parada i zašto se ona organizira i koja joj je svrha?

Ako homoseksualnost nije abnormalna pojava i ako je posve normalno voljeti nekoga istog spola, ne samo ga voljeti već se uz njega grliti, ljubiti i milovati, čemu onda tolika halabuka za nešto što je posve ''normalno''. Ako je ljubav prema istom spolu nešto normalno kako nam to naglašava deklarirana gey populacija, zašto onda ta ista populacija od homoseksualizma stvara nešto nenormalno?

Homofobija

Zašto netko mrzi gey populaciju? Ljudi koji iskazuju mržnju prema gey populaciji čine to iz više razloga. Jedan od glavnih razloga je apsolutno nerazumijevanje onoga što sebi ne možemo dokučiti. Kad bi svatko na trenutak sebe zamislio u tijelu suprotnog spola, kad bi na trenutak zamislili što iz toga proizlazi, možda bi imali više razumijevanja, možda bi onda tek shvatili da žena zarobljena u muškom tijelu ili muškarac zarobljen u ženskom tijelu apsolutno nisu krivci takvog stanja. Moglo se to dogoditi bilo kome od nas, bilo kojem našem djetetu ili unuku, o tome mi ne odlučujemo, kao što nismo odlučili koje ćemo se rase roditi, u kojih roditelja i pod okriljem koje vjeroispovijesti. Homoseksualizam nije prenosiv i nitko ne može zavesti ili navesti nekoga da postane gey. Kod heteroseksualnih muškaraca postaji osjećaj gadljivosti pri samoj promisli na seksualni čin između dvojice muškaraca. I taj osjećaj je sasvim normalan, mada bi se mnogi homofobi muške populacije rado našli u zagrljaju dviju lezbijki. Postoje ljudi koji sve to gledaju kroz prizmu kršćanskog morala, jer u bibliji sve uredno piše, a ima i onih koji homoseksualnost pripisuju urođenom bolesnom stanju. A znanost kaže da među homofobima ima i onih isto spolne orijentacije, takozvanih neaktivnih homoseksualaca kojima prosvjedi na ovakvim paradama služe za kompezaciju svoje nemoći suočavanja sa istinom. Takvi su u pravilu najekstremniji prosvjednici. Kako god bilo, nasilje nije prihvatljivo prema ikome, nije prihvatljivo niti prema gey populaciji smatrali ih bolesnima, nemoralnima, razvratnima ili bilo kako drugačije.

Pridefobija

Ono što radimo u krevetu sa svojim partnerom naša je privatna stvar. Ljubav, strast, seksualna mašta dio je naše intime koju normalno ljudsko biće nema potrebe prezentirati svekolikoj javnosti. Volim svoju životnu suputnicu i intiman sam s njom i sad bi ja od toga trebao napraviti paradu na splitskoj, makarskoj ili pločanskoj rivi. Većina ljudi nema ništa protiv gey populacije, njihova seksualna orijentacija je njihova privatna stvar. Međutim, silovanje javnosti gey paradama kod mnogih stvara pridefobiju.

Pitam se čemu sve to?

Ignoriranje parade najbolji je odgovor gey populaciji. Čemu bi služila gey parada ako ne bi imala publiku? Publika je potrebna i to ona homofobna, jer gey parada zabava je za gey populaciju i homofobe. Sumnjam da je neki dobro potentan heteroseksualac sa stalnim mislima i skenerskim pogledima na žensko međunožje bio u publici splitske gey parade. Takvi su svoj prosvjed prema gey paradi iz dišpeta odradili u krevetu uz stenjanje svoje dragane.

                                                      Nenad

komin @ 11:08 |Komentiraj | Komentari: 104 | Prikaži komentare
ponedjeljak, lipanj 13, 2011


Mladost sv. Antuna do svećeništva

Sv. Ante Padovanski rodio se 1195. godine u Lisabonu, glavnom gradu Portugala. Krsno mu je ime bilo Fernando Martins de Bulhões ili Fernando Martim de Bulhões e Taveira Azevedo (ovisno o izvorima). Ostavivši svijet i stupivši u red sv. Franji, dobio je ime Ante, a jer je umro u talijanskom gradu Padovi i tu počivaju njegovi ostaci, dobio je naslov Padovanski. U rodnom Portugalu je štovan kao sv. Antun Lisabonski (Santo António de Lisboa) . Njegovi roditelji, otac Martin i majka Marija, bili su plemićkog koljena, no kako su bili pravi bogobojazni kršćani, više su cijenili krjepost nego plemstvo. Krjepost, to pravo duševno plemstvo, koja nas sve više čini sličnima Bogu, nastojali su da svome sinu ucijepe u srce revnije nego išta drugo. Mladi Ferdinand u ranoj svojoj mladosti učio se znanju i nabožnom životu u svećenika stolne lisabonske crkve. Već u petnaestoj godini odlučio je posvetiti se Bogu, pa stupi u samostan Augustinaca kraj Lisabona. Budući da radi čestih posjeta rodbine nije mogao naći pravi mir i u miru Boga svoga, kako je želio, premjeste ga na njegovu molbu u Koimbru u samostan sv. Križa istih redovnika. Koliko je god nastojao svim marom, da što više znanja steče iz knjiga sv. Pisma i crkvenih Otaca, toliko je opet svom dušom bio prionuo uz usrdnu molitvu i samozataju. Nakon osam godina svoga boravka u Koimbri zarediše ga za svećenika.

Sv. Ante franjevac i vjerovjesnik

U to se nešto dogodi, što je okrenulo smjer njegova života. Don Pedro, infant portugalski, donese u Koimbru ostatke petorice misionara iz reda sv. Franje, sv. Bernarda i njegovih drugova, koji su početkom godine 1220. poginuli mučeničkom smrću u Maroku. Ugledavši naš svetac ove sv. ostatke usplamti željom, da postane redovnkom sv. Franje te da i on prolije svoju krv i podnese mučeničku smrt za sv. vjeru. Zaludu ga odvraćala braća njegovog samostana. Već u ljetu 1220 god. stupi u samostan Manje braće u Olivares kod Koimbre. Iz poštovanja spram sv. Ante Pustinjaka, komu je tamošnja kapelica bila posvećena, uze si sada on, redovnik franjevac, ime Ante. U poniznosti i jednostavnosti srca otpoče sv. Ante svoj novicijat, a uz to je brižljivo krio svoju učenost. Kako si je uzeo za uzor sv. Antu pustinjaka, obavljao je uz svoje molitve i pokornička djela. U to opet usplamti željom, da ode k nevjernicima i da im naviješta sv. vjeru. Za tebe je - govorio si je - tvoj Spasitelj prolio svoju krv i dao život svoj, a što si ti do sada učinio za njega! O da bih postao žrtvom ljubavi i bio mučenik! Klečeći molio je svoje glavare, neka ga puste k Maurima u Afriku, da im pripovijeda. U prosincu 1220 god. dobije dozvolu od svoga provincijala. Odmah se ukrca na brod s nekoliko svojih drugova. Nu istom što je stao na obalu afričku i počeo propovijedati, oboli tako, te je mora natrag u Španjolsku.

Sv. Ante u Italiji

Lađu, na kojoj je htio natrag, odnesoše vjetrovi drugim putem; lađa stade na sicilijanskoj obali kod grada Mesine. Groznica kroz četiri mjeseca i silni napori na uzburkanom moru posvema oslabiše sv. Antu, ali po malo se oporavljao kod svoje braće; osobito ga veselila nada, da će oko Duhova 1221 god. vidjeti svog duhovnog oca sv. Franju u Asisu, kamo je ovaj svetac sazvao skupštinu svojih sinova franjevaca. Iza Uskrsa krene sv. Ante na put iz Mesine u Asis. Tom zgodom puno je razgovarao sa sv. Franjom. Ovi razgovori napuniše ga utjehom i pouzdanjem; osobito ga se dojmila jednostavnost i usrdna ljubav spram Boga u sv. Franje. S toga odluči ostati posvema u Italiji i ne vraćati se u Španjolsku. Ali u kojem samostanu da ostane? Radi dugotrajne bolesti i naporna puta izgledao je veoma slabo; na skupštini ničim nije pokazao svoje naobrazbe; tako ga držali i boležljivim i neukim. Zaludu je molio razne glavare samostana, neka ga prime makar na najniže poslove. Napokon se sažali bratu Gracijanu, provincijalu u Romagni, pristupi sv. Anti i zapita ga, je li svećenik. Svetac odvrati da jest; na to ga uze sebi k sebi i stavi u mali samostan Montepaolo, neka ondje šestorici braće laika čita sv. misu. Tu je ostao devet mjeseci u strogoj pokori, a vazda je krio i svoje znanje i vanredna Božja nadahnuća.

Smrt sv. Ante u Padovi

Mjeseca studenog 1230 god., kad se stvar riješila, vrati se sv. Ante iz Rima s blagoslovom sv. Oca u svoj omiljeni grad Padovu, da nastavi svoj apostolski rad.

Ali već 13. lipnja 1231. svrši on svoj blagoslovni rad. Umre u Arcelli kod Padove u svojoj 36. godini. Braća njegova pokopaše ga na njegovu želju u padovanskoj crkvi svete Marije Veće. Već u svibnju 1232. godine uvrsti ga papa grgur IX u Svece. Redovnici sv. Franje odmah počeše pripreme oko gradnje crkve u Padovi na čast sv. Anti Padovanskom. Crkva se dogradi 1263. godine; u travnju iste godine bude posvećena i u nju moći sv. Ante prenesene. Ovu je svečanost uzveličao svojom prisutnošću tadanji general reda sv. Bonaventura. Ovaj dade otvoriti lijes sv. Ante i svi se zadiviše, kad vidješe istrulo tijelo samo jezik cio i rumen, kako je ostao sve do dana današnjega.

Sv. Ante čudotvorac za života

Malo je svetaca u katoličkoj Crkvi, po kojima je Bog tvorio tolika i tako vanredna čudesa kao što je tvorio po sv. Anti i na njegov zagovor. Sv. Ante proživio je svoju mladost u Portugalu i nije se bavio učenjem jezika. Ipak je u svojim propovijedima tako lijepo govorio talijanski i francuski te se činilo, da je te jezike učio od mladosti. Jedna gospođa je jednom željela slušati propovijedi sv. Ante, a to joj nije dozvolio njezin opaki muž. Ona ode na gornji kat na prozor i tu je čula propovijed posve jasno, iako je sv. Ante propovijedao cio sat daleko. Kad je to kazala svome mužu i on se svojim ušima o tome osvjedočio, obrati se i rado je slušao riječ Božju. Druga jedna gospođa htjede na svaki način slušati propovijed sv. Ante i ostavi svoje dijete samo kod kuće. Dijete kao dijete upade u kotao pun vrele vode. Kad se vratila kući nađe dijete u vreloj vodi, gdje se igra. Očito je sam Bog po svome ugodniku očuvao dijete o sigurne smrti. Opet druga gospođa vrativši se s propovijedi svečeve nađe u bešici mrtvo dijete. Odmah otrči k svecu i zavapi za pomoć. Sv. Ante reče joj gospodinove riječi iz sv. Evanđelja: Idi, sin tvoj živi. I doista nađe kod kuće dijete, kako se sa svojim drugovima igra. Iza jedne propovijedi sv. Ante tako se raskaja jedan grješnik, te je stao glasno plakati. Ode sv. Anti, da se ispovijedi, ali ne može od suza. Kad to vidje svetac, reče mu, neka ode, napiše svoje grijehe i njemu ih donese. Čim svetac pogleda napisane grijehe, isčeznuše sva slova. Po tom su i on i grješnik upoznali, da su grijesi oprošteni. Radi silnog svijeta propovijedao jednom sv. Ante pod vedrim nebom, kad se u čas pojave crni oblaci uz grmljavinu i gromove. Slušatelji su gledali kako da izmaknu oluji, a svetac ih sve zaustavi i reče im, neka se ništa ne boje, jer oni neće pokisnuti. I doista cijela okolina bi natopljena jakom kišom, a na slušatelje ne padne ni kap.

Sv. Ante propovijeda ribama

Kako je bilo rečeno u doba sv. Ante haralo je manihejsko krivovjerje pod raznim imenima, koje je već sv. Augustin sjajno pobijao. U toj nevolji podiže Bog u Crkvi svojoj sv. Franju i sv. Dominika i njihovim redovima jake stupove; oni su krivovjerce snažno pobijali učenošću, propovijedanjem i molitvom. Tu se osobito isticao sv. Ante. Osobito je od toga krivovjerja bio zaražen grad Rimini. Revni biskupi ovoga grada molili su u pape revnih misionara. Kad je u tom poslu tamo prispio sv. Ante, pobojaše se krivovjerci i nagovoriše puk, neka ga ne slušaju. I doista kod propovijedi sv. Ante nije bilo drugih do nekoliko žena i staraca. Uza sve to svom revnošću je propovijedao naš svetac, tako te kad to začuše odmetnici, odluče da ga pogube. Čuvši za to sv. Ante povuče se u samoću, molio je i postio, ne bi li Bog omekšao srce zavedenog puka. Okrijepljen molitvom i postom ode na obalu, te vikne ribama iz sveg glasa: Dođite, nerazumne ribe, da čujete riječ Gospodina, koji vas je stvorio, na sramotu ljudima, koji zatvaraju uši i srce glasu Božjem i ostaju u bludnji. Mnogo se bilo sabralo i ljudi, što iz radoznalosti, što da se narugaju. A gle! Istom što je svetac progovorio, uzbiba se more i silan broj riba svake vrsti i veličine dopliva k obali i uzdiže po koji put glavu, poreda se mirno u polukrugu sve dalje i dalje, pa pozorno i mirno slušaše riječ sv. Ante. Svijet je bio kao zapanjen i gledao, što će se sada zbiti. Na to prozbori svetac: Hvalite, ribe, Gospodina, slavite svoga stvoritelja, zahvaljujte mu, što vam je za stan dao neizmjernu vodu s mnogim zakloništima protiv nepogoda, što vam je dao jasnu i prozirnu vodu, da vidite svoje putove te izbjegnete neprijuateljima svojim. Taj Bog blagoslovio vas je kod stvorenja i pripravio vam izobilja hrane, nadario vas plodonošću za umnožavanje vašega potomstva. Hvalite Bogu nad tolikim izvrsnostima i slobodi, koju vam je poklonio. Vas je stvoritelj od svakog gospodstva živih, u općem potopu vas je uzdržao na životu. Vašom pomoću je Bog svome proroku Joni dao trodnevni boravak i iscijelio slijepoga Tobiju. Vi ste dale Gospodinu porez za njega i njegove učenike. Vi ste hrana pokornicima, koji se uzdržavaju od mesa. Vašeg mesa htjede Gospodin jesti, da tako neoborivo dokaže istinitost svoje ljudske naravi i svoga uskrsnuća. Da, sam je Gospodin hodao po vašoj vodi povrh vaših glava; on je od ribara učinio svoje apostole i ribare ljudi; s toga vas je toliko ugnao u njihove mreže.

Čudoviti putovi sv. Antuna

Često puta, pojavio se, sv. Ante na dalekim mjestima tako, da nije ostavio mjesta, na kojem je bio. Mnoge su osobe izjavile, da im je se svetac u snu pojavio i opomenuo ih, neka ispovijede grijehe, za koje je samo Bog znao. Jednom je propovijedao u glavnoj crkvi u Montpelieru i sjeto se, da nije nikoga bio odredio mjesto sebe kod braće, da pjeva svečani gradual. Žalostan radi toga nasloni se glavom na propovjedaonicu i u isti čas bio je među braćom svojom i pjevao. Tako je Bog na sv. Anti obnovio čudo što se zbilo i sa sv. Ambrozijem. O ovom svecu pripovijeda se, da je jednom kod mise na oltaru u  Milanu kao usnuo i u isto doba bio kod sprovoda sv. Martina u Tursu. Dok je sv. Ante bio u Padovi, okriviše njegova oca Martina radi umorstva, te bi on s cijelom obitelji odveden u tamnicu i stavljen pred sud, a to s toga, jer se u njegovom vrtu našlo jedno mrtvo tijelo, koje su razbojnici tamo bacili. Svetac po objavi Božjoj saznade za pogibelj, u kojoj mu se otac nalazio, te zamoli glavare svoje, da ga puste iz samostana, a anđeo ga odnese u Lisabon. Odmah sutradan ode pred suca i zamoli ga, neka mu oca oslobode, jer nije nipošto kriv za umorstvo. Kad ga sudac ne htjede poslušati, zatraži lješinu ubijenoga. Sluga Božji zapovjedi mrtvome u ime Isusa, neka ustane i pred svima kaže, da nije njegovoj smrti kriv ni otac ni itko iz obitelji očeve. U taj čas ustade mrtvac i izjavi, da Martin i njegova družina nije ni u čemu skrivila njegovoj smrti. Iza ovih riječi mrtvac opet usne. Tako je sv. Ante povratio dobar glas ocu i obitelji. Na to je sv. Ante ostao jedan dan u Lisabonu i onda ga u noći anđeo opet odnese u Padovu. Još jednom je naš svetac ovako čudno putovao u Lisabon poradi svoga oca. Kako je ovaj bio poštenjak, vjerovao je svijetu i kroz više godina upravljajući kraljevskim novcem nije tražio svake namire. S toga bi protiv njega podignuta istraga. Budući da nije mogao o svemu položiti točnih računa, bio je u pogibelji, da plati silne svote. Svetac je i ovo saznao po objavljenju Božjem i opet je po anđelu preko noći otišao u Lisabon te kazao, kuda je sve rabio kraljevski novac otac njegov tako točno jasno, te je ovaj bio riješen optužbe. Svetac se opet vrati u istim načinom u svoj samostan.

Sv. Ante s malim Isusom

Svoju snagu pri obraćanju grješnika crpio je sv. Ante od Boga vanrednim načinom. Jednoga dana propovijedaše u nekom gradiću. Onda ga k sebi pozove jedan građanin i dade mu sobicu na sami, da može mirno razmatrati i znanosti se baviti. Svetac je svu noć probdio u molitvi. Kad je taj građanin obilazio kuću, da razvidi, da li je sve u redu, pogleda iz radoznalosti u sobicu sv. Ante kroz prozor i vidje ga, kako u rukama drži i grli krasno djetešce. Tu pojavu ne mogaše građanin sebi objasniti. Djetešce se javi sv. Anti i reče, da je Isus. Iza molitve opazi sv. Ante onog građanina i zabrani mu govoriti o tome, što je vidio i čuo, dokle god on živi. Taj dobri građanin održa svoju riječ i istom iza smrti svečeve razglasi to viđenje maloga Isusa, kako se sad obično islika sv. Ante.

Sv. Ante proriče

Kao gvardijan u samostanu u Puy-u susretne sv. Ante nekog bilježnika, poznata kao raskalašenog grješnika. Sv. Ante skine kapicu pred njim i pokloni mu se s velikim poštovanjem. Bilježnik misleći, da mu se svetac ruga, zaprijeti mu se mačem radi uvrede. Svetac odvrati, da mu nije ni na kraj pameti bilo, da ga naruži, nego da ga iskreno poštiva, jer će on jednom biti mučenik za vjeru Isusovu; ujedno ga zamoli, ne bi li se i njega sjetio u svojim mukama. Bilježnik se hladno osmjehnu, ali uskoro se ispuni proročanstvo sv. Ante. Jedan Biskup zaputi se u Palestinu, da propovijeda saracenima, a onaj bilježnik u pratnji biskupa tako se oduševi u revnosti, da je i sam počeo propovijedati našu sv. vjeru. Radi toga raspale se tvrdoglavi saraceni, uhvate ga i tri dana grozno mučiše, dok u mukama ne svrši život. Na samrti ispripovjedi što mu je sv. Ante prorekao i izjavi, da ga moraju držati za velikog proroka. Jednom zamole sv. Antu da reče nadgrobno slovo na sprovodu nekog lihvara, koji je krivičnim načinom bio stekao silno bogatstvo. Svoj govor otpoče riječima iz sv. Evanđelja; Gdje je vaše blago tamo će biti i vaše srce. Na koncu govora reče pokojnikovoj rodbini, neka otvore sanduke pokojnika i tamo će naći njegovo srce. I doista otišavši kući i otvorivši sanduke nađu među novcima još vruće srce pokojnog lihvara.

Sv. Ante strah nečistih duhova

Jednoga dana propovijedaše sv. Ante u Puy-u. Za propovijedi pristupi sotona u liku glasonoše k jednoj gospođi i reče joj, neka odmah ode s propovijedi, jer da su joj sina dušmani napali i ubili. Ali svetac odmah opazi varku sotone, dovikne gospođi, neka se ne uznemiruje, jer joj je sin potpuno zdrav i taj glasonoša da je nečisti duh. Tako je i bilo, ter ovaj iščezne kao dim. Kako je naš vanredni ugodnik Božji svakom riječi neumorno kršio vlast nečistoga duha na zemlji, upotrijebio je nečisti duh svako sredstvo, da sv. Antu uništi. Jednom ga prihvati za vrat i htjede ga udaviti. Ali svetac ga otjera riječima pjesme bl. Gospi. O slavna djevice, uzvišena na sve zvijezde. Drugi put slomi sotona propovjedaonicu, na kojoj je govorio sv. Ante. Tim je mislio utjerati strah i sveca i slušatelje te prekinuti propovijed. Ali svecu, koga su anđeli štitili, ništa se ne dogodi i puk, koga je on već prije sjetio na sotoninu zlobu, ostade posve miran. Narod donese drugi stol za propovijed, a sv. Ante nastavi oduševljeno riječ Božju.



Svim Kominjanima gdje god bili čestitamo blagdan naše župe.

komin @ 08:57 |Komentiraj | Komentari: 13 | Prikaži komentare
ponedjeljak, lipanj 6, 2011
Vrijeme našeg djetinjstva  obuhvaća predraće, Drugi svjetski rat i poraće.

BACANJE

Igrali smo se kamena s ramena. Bacali smo se u riku žalom. Najbolji su uspijevali pribaciti riku. Plosnato žalo bacali smo tako da što dulje klizi po vodi.

BACAJKA

Na rožnato drvo od krnjopike vezali smo dvije gume koje su na kraju bile spojene s kožnim proširenjem koji smo zvali jecičak. U jezičak smo stavljali kamenčić i rastezanjem guma bacali: tko će dalje i tko će bolje gađati. Gumu smo pravili od guma od bicikla ili smo ih izvlačili s telefonskih žica.

BACAJKA – TOP

Na fiksirano rožnato drvo vezali bi jače i duže gume s većim jezičkom i bacali veće kamenje.

PUŠKA

Napravili bi drvenu pušku na koju bi pričvrstili cijev. Na pušku bi poput bacajke pričvrstili gumu s jezičkom. U cijev bi stavljali žicu koju bi pomoću rastezanja gume izbacivali kroz cijev.

PUCAJKA

Od smokve debline oko 5 cm odrezali bi komad duljine oko 15 cm i ugrijanim ražnjom u sredini probušili. U rupu smo stavljali krpu koju smo pljuvačkom navlažili. Sa štapićem smo gurali krpu s jedne strane na drugu, a cijev smo zatvarali pukinjom (plod od smrika). Natjecali smo se ko će jače puknit i ko će više bacit pukinju.

TOP OD GLIBA

Uzeli bismo komad blatnjave zemlje koju smo mijesili poput tijesta i oblikovali je u obliku lončića. Zatim smo bacali na taracu s ciljem da proizvedemo jači zvuk. Takve „lonce“ smo bacati s većih visina kako bismo proizveli jaču eksploziju.

 TOP OD PATRONE

Mesinganu patronu od lovačke puške nalili bi s otopljenim olovom  olovnica od mriže. Zatim bi brokvom u sredini napravili rupu. U rupu bi stavljali glavice od šuferina zatim brokvu i udarili brokvom u zid. To bi dovelo do eksplozije, a na zidu bi ostajao karakterističan crni trag s bijelom točkom u sredini. Tako išarani zidovi bio je naš prilog Drugom svjetskom ratu. On bi bio znatno veći da nije bila nestašica šuferina.U to vrime naše su majke uvečer stavljati glavinje u lug kako bi ujutro ušpirile vatru bez trošenja šuferina.

 KLAPALICA

Od kukuruzove stabljike odreže se dio dugačak dva prstena. Jedan služi za ručku, a na drugom se izrežu dva krilca koja se razgibaju tako da mahanjem lijevo-desno udaraju u središnji dio. Bolji je onaj čija klapalica daje jači zvuk. I zajedničko klapanje bila nam je zabava.

ČAVRTAJKA

Uoči uskrsa zvona nisu zvonila. Vrijeme za misu označavali su čavrtaji koji su sami izrađivali čevrtajke. One su se sastojale od nazubljenog valjka na koji je nategnuta tanja žilava daščica. Okretanjem nazubljenog valjka stvarao se zvuk. Čavrtaji su označavali vrijeme za misu. Za to su na Uskrs od mještana dobivali obojena jaja.

GAĐANJE JAJA

Na Uskrs bi se igrali jajima. S udaljenosti gađali bi ih kovanim novcem. Ako novčić ostane u jaju smirač uzima jaje, ako ne pogodi  novčić uzima vlasnik jaja

TUCA  JAJIMA

S obojenim jajima znali smo se tucnuti. Gubi jaje onaj čije pukne.

KOTURANJE JAJIMA

Niz nizbrdicu smo spuštali jaja kako bi pogodili tuđe jaje. Dobivamo jaje koje smo pogodili.

IGRA SUCA, KRIVCA I KAPULARA

Izrezali bi četri papirića. Na jednom bi napisali „tužitelj“, na drugom „krivac“, na trećem „sudac“ i na četvrtom „kapular“. Papiriće bi presavijanjem složili tako da ih se nije moglo razlikovati. Zatim bi ispremješali papiriće i svatko bi uzeo po jedan. Onaj s papirićem „tužitelj“ nastojao bi optužiti onoga tko ima papirić „krivac“. Ako bi pogodio. Sudac bi osudino krivca s nekoliko „srdela“, a „kapular“ bi ih davao. Ako ne bi optužio krivca „sudac“ bi presudio „tužitelju“.

IGRA PODMORNICA

Igra se u dvoje. Svaki igrač na računskom papiru nacrta dva kvadrata. Veličina stranice je deset kvadratića. Na jednoj stranici kvadratići su označeni brojevima, a na drugoj slovima tako da se svaki kvadratić može identificirati pomoću broja i slova. Svaki igrač u jednom kvadratu  nacrta jedan brod s četri kvadratića (četveromotorac), dva tromotorca, tri dvomotorca i četri podmornice (jedan kvadratić). Igrači ne znaju kako je suparnik rasporedio „flotu“. Igra se tako da naizmjenično jedan drugomu  gađaju određeni prostor.  Suparnici u jednom kvadratu bilježe kvadratiće u koje je pucao a u drugom koji su pogođeni. Ako igrač pogodi  protivnik je dužan kazati što je pogođeno. Ako je pogođen četveromotorac nastavit će se paljba u susjedne kvadratiće kako bi se potopio cijeli brod. Pobjednik je onaj tko prvi potopi protivničku flotu.

IGRA DRŽAVA,GRADOVA...

Svaki igrač bi napisao na papiru: država,grad, rijeka, planina... Jedan bi tiho govorio abecedu, a drugi bi viknuo, stop. Onaj koji je govorio abecedu rekao bi slovo na kojem je zaustavljen. Zatim bi svi igrači upisivali državu, grad... koje počinju tim slovom. Odgovori su se ocjenjivali: 0 bez odgovora 5 točan odgovor koji su i drugi dali, 10 točan odgovor koji drugi nisu dali.

IGRA AVIJONA

Od papira smo radili avione koji su mogli dosta dugo i daleko letjeti.

KUPANJE

Kupanje je također bilo skupna igra. Mali bi se u plićaku bućkali. Mlatarajući rukama i nogama nastojali bi se održati na vodi, zatim malo plivati. Neki su imali tikve vodenjače koje su koristili kao plivače, a neki su plivače izrađivali od oblaša (vrsta botura) Oni koji su bez plivača uspjevali otić na dubinu iza muravine postajali su plivači. To je popraćeno nezaboravnim zadovoljstvom. Kad bi takvi postali dugoprugaši od nekoliko metara, počeli bi skakati s rampe. Najprije bi bućnili. Postepeno bi se razvijali učeći skokove na glavu, na kolac i na buću. Kad bi to savladali uključivali bi se u natjecanje: ko će više bacit glavu, ko će lipše skočit na kolac i čiji će žmurak biti veći, ko će bolje skočit na buću i ko će jače pljusnit. Natjecali bi se i u ronjenju, ko će dalje i ko će dulje biti pod vodom. Natjecali bi se ko će zaronit dublje. Sa dna rike donosili bi dokaz ili bi zaronili s praznom bočicom i sa dna donili slanu vodu, koju smo zvali vruća voda koja je bila značajno toplija od površinske vode. Kupanje je trajalo dugo dok nam ne bi počeli cvokotati zubi od hladnoće.

IGRE TRUPOM

Trupa je bila glavno prevozno sredstvo. Svaka ju je kuća imala, pa je bilo problema oko smještaja. Smještane su na rampe i pristupke i smetale su nam u kupanju, ali smo ih koristili u igri. Često bi se vozali po Neretvi, a za vrijeme poplava i po selu. Kupajući prevrćali smo ih, ronili ispod njih i vikali. Punu trupu na vodi znali smo isprazniti i u nju se popeti. Nedjeljom smo odlazili na Ušće vozeći je tamo i natrag. Impresivan je bio prvi susret s morem. Čudili smo se njegovoj veličini iako smo mislili da mu je kraj na Hvaru. Neki su napravili jedro i jutarnjim šilokom jedrili prema moru, a popodnevnim maštralom bi se vratili. Kad bi bila brza voda i slab maštral vraćali bi se preko jezera Modriča i uživali u jedrenju i gledanju cipole kako stalno skaču. Ponekad bi škočili i u trupu. Znali smo ponekad prenoćit na Ušću. Prije spavanja uživali smo gledati u nebo prepuno zvijezda, meteorita i krijesnica. Kad bi nas iznenadila kiša spavali bi ispod preokrenute trupe.

X X X

Ovo su uglavnom muške igre, a ženske su se uglavnom igrale bebama. Igrali smo se puno, a igračaka je bilo malo. Iako smo igračaka malo IMALI, BILI  smo sretni.  Naša djeca i unuci svega znatno više IMAJU. Kad bi bar toliko BILI sretniji?

                                                       Miroslav Vujević

komin @ 07:39 |Komentiraj | Komentari: 29 | Prikaži komentare
četvrtak, lipanj 2, 2011
Vrijeme našeg djetinjstva  obuhvaća predraće, Drugi svjetski rat i poraće.

BROJALICE:

 ENCI MENCI

Enci menci na kamenci tuti kuje dvanest sati on bon kata ron to se zove zagre bački zvon.

 E VIĐO RA KA

E viđo-ra-ka za pe-taka musta fićko musta fićko ra. Za vrijeme II svjetskog rata ova je brojalica dospjela preko djece poljske njemice koja je živjela u Kominu..

ELEM BELEM

Elem belem bumba rija kutle šipke tele rija okme dokme zelena jabuka.

IGRE:

IGRE TUCE

S metalnim novcem ili punjkom (dugme) udaralo bi se u zid s namjerom da se odbiju na određenu udaljenost suigračeva novčića ili punjke. Kome bi se novčić ili punjka zaostavili u okviru određene udaljenosti dobiva novčić ili punjku. U ovoj igri nacrtala bi se granica izvan koje nije smio izać novčić ili punjka. Onaj komu ode novčić ili punjka izvan granice - gubi. Za ovu igru najbolje su bile punjke od njemačkih vojnih kaputa. S novčićem se najbolje igralo canjke – okomitim udaranjem novcem o zid.

IGRA KLINA UPUKLINA

Postavila bi se dva kamena na udaljenosti petnaestak metara. Igrači bi smirali taj kamen manjim kamenom. Oni koji bi pogodili u stražnjicu bi kolinom udarali  one koji bi promašili. Snaga udaraca u stražnjicu ovisila je o simpatijama.

 IGRA PROBIJANJA

Podjelili bi se u dvije momčadi koje bi se postavile jedna nasuprot druge, držeći se čvrsto za ruke. Naizmjenično bi se igrači probitijali  kroz zid protivnika.

IGRA KONJA

Podjelili bi se u dvije momčadi. Jedna bi se grupa postavila u kolonu tako da bi glavu uvukli među noge predhodnika. Druga je pojedinačno skakala na  protivničku grupu s ciljem da obore tako složenog konja. Pobjednici su oni koji više puta obnore protivničku momčad.

SKAKANJE U DALJ

U dalj smo skakali izatrka i smista.

IGRA PLJUVE

Brojalicom bi odredili pojedinca koji će se prisloniti uz zid i glasno brojiti do dvadeset. Ostali su se posakrivali. Kad brojač primjeti nekog od sakrivenih trčai  mjestu di je bija prislonjen i vikne  „Plju zame“ i kaže ime onoga koga je primjetio. Sakriveni su nastojali tom mjestu doći prije brojača vičući „Plju zame“.

IGRA PALJENJA

Dvije grupe koje bi se postavile jedna nasuprot druge. Igralo bi se tako da su se pojedinci približavali drugoj grupi. Iz druge grupe izlazio bi pojedinac s ciljem da uhvati onog ko se približava. Ovaj bi bježao, a njegova grupa bi ga branila tako da bi iz njegove grupe dolazio drug da ga zaštiti.Pravo hvatanja imao je onaj ko je zadnji išao  loviti.

IGRA: TOVAR GRE

Brojalicom se odredi pojedinac koji će okrenuti leđa grupi. Drugi pojedinac govori „Tovar gre“ pokazujući na jednog. Okrenuti odgovara „Neka gre“ ako ne želi tome suditi. Ako mu želi suditi kaže: „Veži ga tutek.“ „ Koju mu osudu daješ? – pita drugi. Okrenuti ne znajući o kome se radi iznosi presudu, koje ne isključuju ni njega.

IGRA ŽIVIH I MRTVIH

Igralo se tako da bi na jednoj strani postavljeni kamenovi u red, koji su predstavljali svakog od igrača. S drugim kamenom koji smo zvali  plovka igralo bi se većem kamenu, ko će bliže. Tako se određivao redosljed gađanja u kamenje u nizu. Onaj čiji je kamen pogođen bio bi mrtav i ne bi imao pravo gađati. Oni čiji kamen ne bi bio pogođen je pobjednik. Uvijek se nastojalo gađati kamen najboljeg smirača ili namanje sipatčnog igrača.

IGRA NA PATRONE I BALOTE

Svaki igrač bi po dogovoru u niz stavio nekoliko patrona. S težom patonom u koju bi obično ugurali dvi balote približavali bi određenom cilju. Zatim bi po redu gađali postavljene patrone. Svak je uzimao patrone koje je oborio. Slično se igralo i na balote (zrna). Jedva smo čekali napad partizana kako bi se snadbjeli s patronama.

 IGRA KLISA I PAJA

Paj je štap od vrbe dužine oko 1m. Klis je disetak cm dug  s koso porezanim krajevima. Igra se tako da se klis stavi preko manje duguljaste rupe i pomoću paja baca u daljinu. Drugi igrač klisom pokušava pogoditi paj koji je postavljen položen na rupu. Ako suigrač pogodi paj on baca klis. Ako ne pogodi paj onaj tko je bacio klis tri puta udara pajom u rub klisa kako bi ga što dalje odbacio od rupe. Prilikom udaranja klis poskoči u zrak tako da ga u zraku suigrač može pogoditi s pajom kako bi ga što dalje odbacio. Nakon tri udaranja mjeri se koliko je dužina paja klis udaljen. Pobjednik je onaj tko je uspješniji u odbacivanju klisa.

KOMINSKI BEZBOL?

Igraju dva igrača. Jedan stoji u krugu promjera oko dva metra. Drugi sa određene udaljenosti pokušava  u krug baciti pločicu, napravljenu od kupe promjera oko 5 cm. Igrač u krugu vrbovim štapom  nastoji spriječiti  pločicu da padne u krug. Ako pločica padne u krug igrači mjenjaju uloge. Čuvar  nastoji pločicu odbiti što je moguće dalje ili spustiti na dohvat iz kruga kako bi je mogao udaranjem štapom odbaci što dalje. S te daljine drugi igrač ubacuje u krug.

IGRA NA PUZBAJ

Igrao se tako da bi na ravnoj površini od kamena napravili vrata jedna nasuprot drugima. Zatim bi se podjelili u dvije grupe i igrali na loptu od krpe (krpešu). Loptu smo pravili od čarape u koju smo stavljali stare krpe i vunu, pa to nabijeno zašili tako da bude okrugla. Loptali smo se i žmurkom od gudina.  Često su nam stradali palci. Prepirali bi se oko priznavanja gola, jer nismo imali suca i branke. Faula  nije bilo, a igru rukom teško bi priznavali. Bilo je izjava: Je ruka,ali neću priznat.“

TRUPENS

Igra više igrača. Svaki igrač ima svoju rupu. Rupe su poredane u nizu, ograđene kamenjen sa strane. Iz daline nekoliko metara jedan igrač baca loptu s ciljem da se zaostavi u nečijoj rupi. Onaj u čijoj rupi se zaustavi lopta uzima loptu i gađa nekog suigrača. Pogođeni izlazi iz igre. Iz igre izlazi i onaj tko promaši. Po nazivu pretpostavljamo da je ova igra došla iz El Shata.

KEJANJE BUKA

Kad smo vlakom išli u školu u Metković svaki đak bi našao praznu konzervu koju bi udarajući nogama dotjerao do škole koja je bila na drugom kraju grada, daleko od stanice oko 1,5, km. To smo radili gotovo redovito i nitko nas nije ometao, ni psovao. Nakon ratnih bombardiranja Metkovića buka od praznih konzervi bila je neprimjetna.

                                                              Miroslav Vujević

komin @ 21:30 |Komentiraj | Komentari: 20 | Prikaži komentare
Mjesta iz kojih nas posjecujete
FOTO GALERIJA
Shoutbox
21.10.2017. 22:05 :: Sablon Polyflex Makassar
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
21.10.2017. 22:14 :: Sablon Kaos Bogor
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
21.10.2017. 22:47 :: Sablon Kaos Neglasari
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
21.10.2017. 22:51 :: Sablon Kaos Jakarta Utara
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
21.10.2017. 22:57 :: Sablon Polyflex Ambon
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
21.10.2017. 23:26 :: Sablon Kaos Kalimulya
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
21.10.2017. 23:27 :: Sablon Kaos Bola Bekasi
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
21.10.2017. 23:59 :: Sablon Kaos Babakan
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 1:29 :: Sablon Polyflex Sumatera
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 1:30 :: Sablon Kaos Bogor
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 1:38 :: Sablon Kaos Sukamaju
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 3:58 :: Jual Jam Dinding Glow In The Dark
Pusat Grosir Souvenir Custom Pakai Foto | Gambar | Logo Sendiri | Murah | Unik | Berkualitas | Bergaransi ( Mug Sablon Murah, Jam Dinding, Pin, Gantungan Kunci )
22.10.2017. 5:41 :: Model Jam Dinding
Pusat Grosir Souvenir Custom Pakai Foto | Gambar | Logo Sendiri | Murah | Unik | Berkualitas | Bergaransi ( Mug Sablon Murah, Jam Dinding, Pin, Gantungan Kunci )
22.10.2017. 8:38 :: Harga Cetakan Sablon
Pusat Grosir Souvenir Custom Pakai Foto | Gambar | Logo Sendiri | Murah | Unik | Berkualitas | Bergaransi ( Mug Sablon Murah, Jam Dinding, Pin, Gantungan Kunci )
22.10.2017. 13:19 :: Jam Dinding Diameter 50 Cm
Pusat Grosir Souvenir Custom Pakai Foto | Gambar | Logo Sendiri | Murah | Unik | Berkualitas | Bergaransi ( Mug Sablon Murah, Jam Dinding, Pin, Gantungan Kunci )
22.10.2017. 15:46 :: Sablon Kaos Distro Bekasi
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 16:10 :: Sablon Kaos Di Bekasi
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 16:46 :: Sablon Kaos Karawaci
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 16:55 :: Sablon Kaos Cipayung
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 17:30 :: Sablon Kaos Pasir Kuda
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 17:48 :: Sablon Kaos Bekasi Utara
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 17:53 :: Cetak Gelas Mug Murah
Pusat Grosir Souvenir Custom Pakai Foto | Gambar | Logo Sendiri | Murah | Unik | Berkualitas | Bergaransi ( Mug Sablon Murah, Jam Dinding, Pin, Gantungan Kunci )
22.10.2017. 17:59 :: Sablon Polyflex Medan
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 18:13 :: Anomimac
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 18:20 :: Sablon Kaos Paninggilan Utara
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 18:35 :: Sablon Kaos Tanah Baru
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 18:43 :: Sablon Kaos Ciracas
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 18:51 :: Sablon Polyflex Batam
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 19:05 :: Sablon Polyflex Bekasi
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
22.10.2017. 19:09 :: Sablon Kaos Loji
Kaos Polos Bekasi | Kaos Polos Bogor | Kaos Polos Depok | Kaos Polos Murah Jakarta | Kaos Polos Tangerang | Baju Polos | Sablon Kaos Bogor | Sablon Kaos Depok | Sablon Kaos Murah Jakarta | Sablon Kaos Tangerang | Sablon Polyflex | Bahan Polyflex | Sa
Brojač posjeta
621191
Kontaktirajte nas
  • komin.bloger@gmail.com
TV vodič
Kominski rječnik
Oglasni prostor
Nema zapisa.
KUPUJEM - PRODAJEM
Nema zapisa.
Prijevod bloga na razne jezike
Izaberite jezik za prijevod bloga
Index.hr
Nema zapisa.